torsdag 12 oktober 2006

Tiden står still på vissa platser, det är skönt!

Idag har jag varit hemma med A hela dagen. Och hon är ju söt och så, och jag älskar ju henne mest av allt på hela jorden. MEN. Jag tycker det är tråkigt att vara hemma och bara leka med henne. Och jag hade ingen ork att ta oss ut på nåt roligare, mycket för att hon faktiskt var sjuk. Det blir inga fler barn, kan jag konstatera gång på gång. Så kul tycker jag inte att det är. Och jag har ju fått pärlornas pärla, i mina ögon sett. Varför chansa en gång till?

Mor o far och farbror J hade i onsdags varit och rensat ut farmors förråd. Det är tydligen nästan tomt numera. Jag gillar farmors lägenhet. Det är en känsla där som förmodligen kommer från besök när man var liten. Speciellt att vara hos farmor o farfar. Det luktar på ett speciellt sätt där. Förmodligen bara instängt och dammigt, men jag gillar det, för jag förknippar det med värme och trevligheter. Nu håller väl farmor på att tyna bort mer och mer, och det kommer att bli mycket konstigt den dan hon inte finns mer, att inte veta att det är hon som bor där på Mjölkudden och att lägenheten ser ut som den alltid har gjort.

Inga kommentarer: