lördag 25 november 2006

Nytt jobb

Jag fick jobb i Umeå, förhoppningsvis!! Jag kommer att skriva i tidningen Inspiration. Livsstil, hem och fritid, resor och liknande är teman i tidningen. Det ska bli så kul! Har redan flera uppslag på ämnen att skriva om. Ska prata med dom i Umeå på måndag för att höra att det är ok.

Dessutom har jag bestämt mig för att starta eget. Om jag nu ska ha en del frilansuppdrag som journalist så är det mer seriöst att ha en firma. Och så skulle det vara lite kul att kunna nåt om det. M på jobbet har ju en firma, så han får nog bli min eget-företagar-mentor. Utan att han vet om det. Annars är ju päronen rätt så hajja på allt med företagande att göra. Nu är det bara firmanamnet jag klurar på. Omarkerad media är ett namn jag funderar kring.

Tyvärr fick inte More Media Monarken-hemside-projektet. Så det uppdraget gick i stöpet. Men det kommer väl fler. Hoppas jag.

Idag ska jag och A till Luleå och hälsa på lite folk, shoppa lite och bara ha en rolig dag. Jag köper ju nästan aldrig nånting, så nu när jag faktiskt har en lön så kan jag ju unna mig saker, och inte alltid tänka på vad det kostar.

Inga kommentarer: