lördag 25 november 2006

Rensat skåp hos farmor

Luleå idag. Först träffade jag o A kompis U på stan. Följde med på Pärlshopen. Det var intressant. Verkar lite kul att hålla på och göra smycken. Och att det fanns så otroligt mycke pärlor andra grejer kring det. Dessutom verkade butiken gå bra, folk hela tiden. Ligger i tiden att göra smycken. Jag blir ofta sugen på att starta upp något, att ha en idé som gör att man kan leva och vara sin egen. Kanske en bit på väg med mitt soon-to-be-företag?

Var senare till farmor och åt tårta eftersom far fyllde år. Sen städade jag och mor en del av farmors köksskåp. Herregud vad tanten har sparat grejer, burkar, påsar, porslin etc. Kul att rensa. Hoppas bara inte att hon känner att hon är uträknad. Det blev hur som hellst fint i skåpen. Hon har en del fint porslin som jag gärna skulle vilja ha. Femtiotal.

U går jour idag, OCH i torsdags OCH i måndags. Plus att jag hade fackmöte på tisdagen och jobbat kväll alla kvällar. Inte mycket träff i veckan, trist. Men nu kommer han hem snart. Skönt.

Inga kommentarer: