tisdag 28 november 2006

En skrikig unge

Vårt barn skrek i över en timme när hon skulle gå och lägga sig. Vi försöker att få henne att somna själv i sin säng utan att man ligger med henne. Hon har gjort det tidigare, men sista tiden har hon inte velat. Det känns ok, det känns som om det är rätt sak att göra. Men det är ju lite jobbigt när hon ropar "MAAAMMMMAAAA jag vill att du ska vara här med mig!!!" och gråter samtidigt. Jag lyfte nog tillbaka henne i sängen, låt säga, kanske 40 gånger, ingen överdrift.

Nu börjar jag i alla fall att bli frisk. Nästan. Har varit från jobbet sen i fredags. Utan att vara sjuk så att jag måste ligga, men rösten har varit kaputt. Och den är ju liksom mitt arbetsredskap.

Måste komma igång att träna. Jag tänker det varje dag, men det blir aldrig av. U är och simmar just nu, när det egentligen borde ha varit jag. Måste, måste skärpa mig.

Inga kommentarer: