måndag 22 januari 2007

Tillbaka i Svea rike

Tillbaka! I torsdags landade vi hemma i huset. Vilken nystart hemma. Huset är ju så fint, det vi har gjort med det har verkligen lyft det. Ljust och trevligt. Nåväl, resan kanske är mer intressant. Fyra veckor är lång tid, fast nu känns det som om det gick väl fort. U var less sista veckan. Och jag kan förstå honom. Även om jag inte kände samma sak. Vi har hälsat på broder två av veckorna, den första och den sista. Och det var så roligt. Dom har det fint i sitt hus i Bangkok. Det var som att vara hemma. Vilket är en konstrast mot allt annat boende i Thailand. Två mitten-veckorna var vi vid en strand, Ao nang i Krabiprovinsen. Strand, hav, läsa, äta gott, springa efter stranden på morronen (ja, se på tusan, det gjorde jag flera mornar!), ta hand om varandra. Det har varit härligt att kunna träffas så mycket under resmånaden. Tillskillnad mot hur det vanligen ser ut. Måste verkligen hitta ett annat jobb. Jag och U kan inte bara mötas i dörren och aldrig träffa varandra.

Har shoppat en del. Mest barnkläder som jag tänkte försöka sälja, se om det finns nåt intresse. Skulle vara kul att starta upp försäljning via internet, barnkläder alltså. Men det är flera hinder innan det kan bli verklighet. Var i alla fall kul att gå i Bangkok på stora klädmarknader och titta på billiga kläder.

Egentligen känns det inte som om vi har gjort så där otroligt mycket, mest myst. Men det var nog det vi behövde. Få lite värme och få ta hand om varandra.

Och så blev jag Puerto Rico-sällskapsspel frälst. Spelade det ett flertal gånger hos broder, och det var verkligen ett fantastiskt roligt spel.

I morgon jobbar jag min första dag efter ledigheten. Det känns konstigt.


På en ö som heter Chicken Island (i alla fall på engelska) utanför Ao Nang. Fin snorkling i det extremt fina vattnet.

Inga kommentarer: