tisdag 3 april 2007

Kommunens grafiska formgivning

Nu måste jag sitta och jobba. Men jag sitter och surfar. J på More media ringde igår och bad mig skriva texter till deras inlämning till Piteå kommuns upphandling av grafisk formgivning. Var ju lite skoj, eftersom kompis L tipsade om att den upphandlingen skulle komma ut. Och att jag borde lämna in förslag. Hon sitter i urvalsgruppen. Men det är ett uppdrag värt 550 000 kr per år. Kanske lite stort för mig just nu. Har ju inte ens fått igång företagandet. Fast jag satt igår och fixade med det. Men det lär inte hinnas med för förslaget ska vara inne till den 11 april.

Kompis A började på lärlingsutbildningen igår på Darub. Hon verkade positiv. Det är ju bra om hon inte känner sig utnyttjad och besviken. Hoppas att det håller i sig.

A kom på att springa runt huset igår. Att det inte var farligt och att vi hela tiden fanns vid garaget. Hon sprang runt runt runt. Och så dansade hon runt och sjöng: "A är glad. A är glad" Hon är ett helt annat barn numera. Hon har verkligen vuxit några snäpp dom sista veckorna. När vi är ute så poar hon på för sig själv och gillar det. Det är skönt att hon blir äldre.

Inga kommentarer: