söndag 15 april 2007

Trettioårsfirande

Trettio år, O firade i helgen. Eftersom U var i Örebro på lördagen och köpte den nya bilen så kunde vi inte vara med på festandet på lördag. Det blev att vara med på söndagens släktfirande. Trevligt. Men väldigt mycket folk... Hela Es släkt var där. Mostrar, plastmammor, halvkusiner och andra. O verkade väl inte helt tillfreds. Men det kanske bara var lördagsfirandet som tog ut sin rätt. Jag vill inte ha ett sånt firande när jag fyller om bra precis ett år. En fest med kompisar duger för mig. Efter lule-kalasandet så åkte vi till Älvsbyn. U ville promt åka och fira sin ojämt fyllande mamma. Ok, sagt och gjort. Det var iallafall kul att köra den nya bilen. Jätte fin. Det känns inte som om det är vår, och det känns som om den är för fin. Måste försöka bli av med min nu, tror att det blir svårt. Känns jobbigt faktiskt.

I lördags var jag och A och hälsade på hos kompis A, O, E och T i Hortlax. Flera timmar blev det. Promenad, korvätning, middag, prat och en massa bus för tjejerna. Kul och trevligt. Det stämmer så bra mellan mig och kompis A. Och nu ska hon ju börja på mitt jobb också. Bra.

Har sökt till universitetet igen... Söker beteendevetare och psykolog. Och så stadsvetenskapskurser. Jag vet inte om det är det jag vill, men det känns inte som om det är det här jag vill. Och det blir mycket en flykt från nuet tror jag.

Vi gav en trerättersmiddag till O i trettioårspresent, kände att det var dags att göra nåt tillsammans. Det var lustigt. För just innan han skulle öppna kuvertet så sa han: "Det var länge sen vi gjorde nåt tillsammans" Jag: "Hörru, ta och öppna din present nu, innan du säger nåt". Ska bli skoj att träffa dom för samvaro, och inte som idag, när det var runt 35 personer där...

Inga kommentarer: