lördag 19 maj 2007

Sjalar på dagisungars mammor

Har börjat såga bort buskarna vid gången invid huset. Det ska bli en rabattinstallation där. En fast rabatt och sen grus runt omkring som det går att variera sakerna man har där. Krukor, figurer, ljuslyktor och annat. Var på Bryggmans i Öjebyn här om dagen, och där finns ju så mycket fint. Var mest där för inspiration. Dom säljer ju Tora Ceders nya keramiksaker, frökapslar, nötskal, lökar och annat i jätteformat. Superduperfint! Vill så gärna ha. Men såg prislappen och då fick det vara.

Mina odlingar i vardagsrumsfönstret går framåt. Det växer lite varje dag. Men måste fixa med denna rabattinstallation. Känner att det är ett kul projekt som jag verkligen vill sätta igång med.

I övrig känner jag inte alls nån inspiration eller nåt. Livet känns mycket tungt och jag ska ta professionell hjälp. På måndag ska jag ta tag i det.

More media hörde av sig idag. Dom hade vunnit upphandlingen för kommunen. Så nu kanske det blir mer jobb för dom här fram över. Annars så ville dom ha texter till en folder. Ska jobba med det till veckan.

I kväll, när jag har varit och jobbat, har sambon dekorationsmålat i korridoren i källaren. Färg har jag valt och han form. Det blev tydligen några cirklar. Känner mig lite nervös för att komma hem. Men det är säkert fint. Annars så börjar källaren arta sig. Vi har dock takmålning i både korridoren och i tvättstugan kvar. Plus dom dörrarna som vi inte har målat sen tidigare. Dörrarna som är målade är verkligen kanonfina. Supersnyggt med fönstret till tvättstugan. Måste ju visa med bild nån gång.

A sa nåt lustigt idag. Jag satte på henne ett huckle på huvudet. Och då sa hon att så har två barn på hennes dagis mammor på sig. Dom är muslimer och bär sjalar. Det var verkligen kul att hon reflekterat över det.

I kväll jobbar jag med Östersundsposten. Dom ska utvidga sin webbsatsning och ska söka nytt folk. Jag tror jag ska ringa dit och höra vad dom säger. För övrigt så har dom en kulturskribent som heter Stefan Nolervik. Han gör lite som han vill på kultursidorna. Och det är verkligen uppfriskande. Tycker att han är jättebra, men han får ganska mycket kritik upplever jag när han sticker ut hakan.

Inga kommentarer: