söndag 27 maj 2007

Syrenen är på plats

Min tredje morsdag. Första gången jag blev uppvaktad! Ett presentkort på 600 kr på Lantmanna/Granngården! Var dit för att införskaffa olivträdet jag har bespetsat mig på. Tredje gången jag är dit för att köpa det. Slut även denna gång... Trist. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Kanske ett äppelträd, några krukor, lite prydnader till den nya rabatten/installationen. Ja, jag vet inte. Pengarna går nog att spendera!

Vi var även till Älvsbyn för att fira mödrarna där. Först Us mamma, hon fick en ros. Sen mor som fick ett träd, en syren. Sötis A tyckte att det var himla kul att mormor fick ett träd. Jag planterade det åt mor, plus att jag planterade en gurkplanta åt henne också. Far är ju borta fortfarande, och vet inte när han kommer. Så hon behöver lite hjälp den där morsan. Men jag skulle önska att hon kunde stå på egna ben, det känns som om jag är hundra gånger bättre än vad hon är på det.

Nu är det en ynka kväll kvar av denna jobbigaste perioden av femveckorsschemat. Sen är jag ledig två kvällar. Jag står inte ut med detta!!! Vill, vill, vill ha en förändring.

Inga kommentarer: