torsdag 1 november 2007

Väggen är på väg

Vi har börjat bygga vår efterlängtade vägg, för att få ett kontor. Så nu får vi ett mindre vardagsrum, men ett rum till. Längtar mycket tills det är färdigt. På bilden var bygget just igångsatt, nu är el dragen och gipsskivorna ska upp. Det blir skjutdörr till rummet. Superbra! Att man inte använder det mer när man bygger nya hus?! Tar ju ingen plats. När väggen är klar blir det en tripp till Ikea. U har inte varit till Haparandas varhus nummer ett. Jag har varit dit en gång. Vi som trodde att vi skulle åka dit hela tiden när det blev färdigt för ett år sedan.

Nu är i alla fall planerna för fondväggen igång. Var och lånade färgprov på färgaffären igår. Svart i vardagsrummet tror jag. Jag har sett en jättefin tapet som är svart med vinröda fåglar och vita detaljer. Men vi är två som ska bestämma. Och vi brukar ta LÅÅÅNG tid på oss att få ihop våra viljor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Karin!
Oj, vad roligt att få en ordentlig arbetsplats. Härligt att få färgsätta och planera. Tror jag vet vilken tapet du menar, den är supersnygg. Ha nu en riktigt härlig helg. Psst, har t.o.m löneförhandlat om det "hemliga projektet efter jul" så nu väntar jag med spänning.

Hälsa U och A.

Kram L