lördag 22 december 2007

Officiellt: Graviditet

Det är ju officiellt egentligen, fastän jag tänker att det inte är det. Jag väntar barn. Smög med det så länge, och det är svårt att komma ur den stämningen på nåt sätt. Än känns det väl ungefär samma som med A, inte så mycket med andra ord. En del foglossning, som går att hålla bukt med så länge jag inte spelar för mycket innebandy. I går kväll däremot, då blödde jag lite, och i morse lite till. Vi åkte till Sunderbyn för att kolla upp, inget fel vad läkaren såg. Jag var egentligen aldrig orolig, men det kändes ändå bra att kolla upp.


På vägen hem ville U förbi en affär på Storheden. Jag hade redan i början av denna vecka gjort färdigt allt inför jul, för jag ville inte ut nåt under helgen. Och det är jag glad för. Otroligt, väldigt, massor med folk. Tur jag inte skulle ha nåt. Nu har jag bara att göra senapssill och janssons frestelse (utan anjovis) kvar, sen är jag klar med bestyren. Måndagen ska endast ägnas åt lugnet, en promenad, mys i sängen och så traditionellt firande senare på kvällen. Mina föräldrar åker till min faster, hon frågade dom före vad jag gjorde. Så julafton bli tillsammans med Us släktingar. Fast får jag bara vara tillsammans med U och A så känns det nog bra.



Jag och A har haft lite pyssel för oss i kväll. Vi gjorde tyg-finger-dockor och lite flirthkule-tomtar. Inte dom vackraste sakerna, men roligt var det. Hon är så go, min lilla Stuffe.


Lägger in en bild från vårt Bangkok-julbord á la 2006. Tänk att vi hittade i princip allting i den stora staden i Thailand. Längtar, längtar att åka tillbaka. Till broder, värmen och allt där till.

Inga kommentarer: