fredag 11 januari 2008

Stora barn och okända barn

Det känns fantastiskt att tänka på personen inne i magen! Det känns som en liten kille där inne som blir en kopia av U, precis som A kändes och ibland fortfarande känns som en kopia av mig. Det skulle vara kul om det blev en mini-U. Jag har nog svårt att se att jag och A är skilda personer, inte så att det är ett problem för mig, men det låter inte sunt när jag tänker på det. Mest för hennes del.

Jag längtar, längtar, längtar till att få se vem det är som gömmer sig där inne. Men samtidigt njuter jag av att ha den just där inne. Det är tryggt. Den här graviditeten är så fatalt annorlunda, rent känslomässigt, mot för när jag väntade A. Då var det bara ett "jaha, vi väntar barn, det är bara att acceptera det". Och nu är det roligt, roligt! Däremot är inte den fysiska graviditeten annorlunda mot för med A. Den är relativt enkel, foglossning och ont på en punkt ovanför magen och en punkt på ryggen. Annars inget att fundera över.

As blöja var helt torr i morse när hon vaknade. För första gången. Söt-älsklingen! Hon är ändå tre och ett halvt, hon borde vara blöjfri.

Inga kommentarer: