onsdag 9 januari 2008

Snart tre mot en

Då var man igång igen med jobb. Har definitivt jobbat mer än 45% på skolan i veckan, skulle nog uppskatta att det i slutet av veckan har uppgått till kanske 70-75%. Men det behövs. Börjar en ny kurs med medie tvåorna. Jag och en annan av medielärarna skulle först ha denna kurs tillsammans, men det blev schemastul och nu blir jag ensam med halva klassen. Först fick jag klump i magen, men nu, efter en dags planerande känns det hanterbart och faktiskt ganska roligt.

Min arbetsrumskompis på skolan, matteläraren M, landade i Phuket i morse. Har tänkt på henne kanske si så där en tjugo gånger idag. Är så avundsjuk... Hon får tre veckor sol och värme, jag får 20 sekundmeter snö och nollgradigt. Försöker att få lillstuffe med mig på idén om att flytta till ett varmare land. Lockar med sommar året runt och annat trevligt. Hon sa faktiskt i dag att vi skulle kunna ha ett hus i Thailand. Hi hi, hon kommer att vara på min sida vad det lider. Då står U där och måste flytta med oss. Om han vill vara med oss vill säga, och det vill han. Snart kommer jag ju att ha en till att manipulera till min sida. Mhohahaha!

Nu ska jag gå in i studion här på kvällsjobbet och läsa in lite från den lokala blaskan.

Inga kommentarer: