tisdag 5 februari 2008

Inför en försäljning

Värderingen gick bra. Mer än bra. Ungefär 150.000 kr mer för huset värderades det till (bara en muntlig värdering) än vad vi gav för det 2005. Som utgångspris. Och då sa ändå mäklaren att just husen som ligger centralt brukar det bli budgivning på. Så man kan aldrig veta var det slutar på. Kändes ju bra. Jag tror det blir till att göra toaletten. Måste bara få ta i nån som gör det åt oss. Vill helst leja bort allt arbete. Toaletten är verkligen hemsk! Tiden har stått still sen si så där en 1984... Ni kan ju tänka er. Tänk att få ha en dusch där, en trevlig toalettstol och golvvärme.

Kändes bra att visa mäklaren runt. Jag skäms inte för vårt hus. Det vi har renoverat tycker jag har blivit fint (men några undantag). Det känns som om vi har tagit hand om huset bra. Vi vet om bristerna.

Varför värdering? Vi kommer inte att bo i huset om två år förmodligen. Det är planen. Huset är för litet. Och jag vill annat med mitt liv.

Inga kommentarer: