fredag 8 februari 2008

Kanske en spabehandling under sportlovet?

Vi har bokat en resa! Vi ska åka till Finland (!) och bo på hotell, bad-hotell. Tre dagar med hotellfrukost, äventyrsbad och nyinköpta böcker. Oj, det ska bli skönt. Det blir bara vi, familjen. Fast vi har ju å andra sidan inte frågat nån annan, men det kanske man skulle göra? Så; ser fram emot sportlovet.

Jag är trött. Väldigt trött. Dag och nattjobb kombinerat tar ut sin rätt. Känslor som zombie, jetlaggad och gäspig känns som ett konstant tillstånd. Jag tror inte jag skulle göra om denna kombination av jobbtider i framtiden. I alla fall inte i ett gravidtillstånd.

Jättekul nyhet fick jag i går också. Vänner, inte så nära men ändå, ska ha barn i juni. Det känns verkligen kul. Jag känner ju egentligen ingen som ska ha barn ungefär samtidigt som oss, så det känns som om vi kommer att utveckla vänskapen med dessa framöver. Behöver nog avbrott i mina föräldraledighetsdagar hemma. Kan ju vara ganska långtråkigt till och från.

Inga kommentarer: