tisdag 18 mars 2008

Konsumtionsdebatt

Såg Debatt i Svt idag. Där diskuterades det konsumtion. En bloggare vid namn Blonda Bella fanns där och även Ebba von Sydow. Blonda Bella är en 17-åring tjej som gör sig pengar på att shoppa och tipsa i sin blogg om saker hon tycker är bra. Jätteduktig att få sin grej att generera pengar och att hon är så ung som hon är. MEN, att shoppa?? I programmet framställde hon inte sig själv direkt som en person som tänkt längre kring shoppingen än att det "är ju kul". Ebba von Sydow däremot tycker jag verkligen verkar vara skarp och snabbtänkt. Däremot är det samma sak där, hon bygger hela sin karriär på konsumtion, skönhet och får jag säga det, i mina ögon ytlighet. Kanske ser jag det snävt, men jag har väldigt svårt att bortse från den miljödebatt och den medvetenhet som börjar infinna sig hos många. Jag skulle ha mycket svårt att stå för dom saker som dessa tjejer väljer att stå för.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skickar en påskkram till dig och övriga i familjen! Hoppas allt är bra med dig och att vi ses snart, många kramar från Lisa