fredag 14 mars 2008

Tv - en nöjesmaskin

Jag har varit en fanatisk inrednings-gör-om-mitt-hem-program tittare. Sett allt, Bygglov, Roomservice, Äntlingen hemma, Design: Simon & Thomas, till och med Extreme home makeover har jag sett (även om jag brukar sätta på "mute" när jag ser det, programledaren Ty är bara FÖR jobbig). Men till saken; jag börjar känna mig rätt less på dessa program. Det känns inte alls så spännande som det gjorde förr. Roomservice är fortfarande lite kul, mest för att snickarn och målaren är ganska söta och lite småkul, speciellt Mattias Särnholm.

Jag tror att jag håller på att bli en äldre tv-tittare. Gillar "Gó kväll". Älskar nya "Akutellt", helt fantastiskt att ingen har gjort ett liknande nyhetsprogram tidigare, långa djuplodande nyhetsreportage, mycket gäster i studion som får prata till punkt, numer vill verkligen Aktuellt ge en större inblick i olika ämnen. Rapport känns numer som ett snabballmänbildande nyhetsprogram, inte alls i samma paritet som konkurrenten i grannkanalen. Nu har också "Korrespondenterna" börjat i Svt. Såg bara delvis igår, det var från korren i Irak. Men jag ser fram emot när det blir ett program från Kina och Fredrik Önnevall. Gillar honom helskarpt, och Kina är verkligen ett mångfacetterat och spännande land. Han är ödmjuk men ändå väldigt duktig på det han gör. Jag skulle vilja praktisera hos honom i nån vecka, DET skulle vara nåt!
(Bilder: Önnevall, Roomservice, Aktuellt )


Inga kommentarer: