söndag 20 juli 2008

Färdigläst

Ska ni läsa en bok i sommar så läs The Road som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Verkligen bra. Kunde inte lägga ifrån mig den, eller det blev jag tvungen eftersom det inte är det lättaste att ha småbarn och vilja läsa samtidigt. Tyvärr är jag besviken på slutet av boken, hade förväntat mig nåt mera. Och engelskan klarades av.

Känner alltid en tomhet när jag läser ut böcker, följeslagaren försvinner från livet. Jag blir så engagerad och blandar ibland ihop verklighet och bok i tankarna.

Nu har jag börjat på Svinalängorna som vunnit Augustpriset. Ett tips är att gå på dom prisbelönta böckerna om man vill ha välskrivna böcker.

2 kommentarer:

Marlene sa...

Hej! Vad härligt ni verkar ha det. Jag skulle nog också gärna kunna resa hela vår ledighet om vi bara haft råd för det är så roligt. Jag längtar sällan hem heller. Går det bra med småtjejerna och hur stor har U blivit nu? Kramar Marlene

85 kvm hus med innehåll sa...

Ni verkar ha en aktiv och resande semester ni också. Tyskland och Skara och annat. Hemma hinner man vara!

Det går fin-fint med tjejerna. Den lilla sköter sig exemplariskt och ler mest hela tiden. Tänk vad andra barnet går smidigt.

Kram kram Marlene!
/K