söndag 20 juli 2008

Tillbaka i P-town

Hemma igen. Jag är en sån som kan stanna borta hur länge som helst. Saknar inte hemmet direkt alls. Stugan vi hyrde låg kanon, vid strandkanten, sandstrand. Fin stuga och skönt att ha en bas för resandet. Men, ett stort men, var att när jag bokade stugan sa killen att stugan hade en speciell lukt, men det var enligt honom inte mögel. Men det var mögel. Efter ett tag vande man sig med lukten, men när vi kom hem och skulle tvätta så insåg vi att allt måste tvättas. Lukten hade satt sig i allt. Det kändes inte fräscht.

Umeå är trevligt tycker jag, kändes kul att vara tillbaka. Vi badade mest kändes det som, Umelagun (bild ovan), Aquarena och Norrmjöle havsbad plus vår egen strand. Men vi hann med lite shopping, eller, jag köpte inget men dom andra handlade lite. Sambon köpte ett trevåningsfat jag sucktat efter länge. Bild från Ditt hem.
Nu blir det några dagar utan pappan i huset, som ska fjällvandra med kompisar. Sen drar vi nog till Lycksele (som alla andra småbarnsföräldrar här uppe), en sväng till Norge och fiskar, plus att vi funderar på Stockholm. För hemma hinner vi vara hela resten av året. Passar gärna på och åker bort när ledig tid finns.

Inga kommentarer: