tisdag 8 juli 2008

Ni na ni na... Boktipset


Jag läser en så välskriven och medryckande bok. Och faktiskt på engelska. Tänkte bättra på min engelska lite, när jag inte använder språket tappar jag ju självklart en del av det.

Märker tydligt vilka böcker jag gillar. Spårket är otroligt viktigt. Gillar riktigt välskrivna böcker.
Hör på det här:
"He coughed till he could taste the blood and he said her name aloud. He thought perhaps he'd said it in his sleep. When he got back the boy was awake. I'm sorry. he said.
It's okay.
Go to sleep.
I wish I was with my mom.
He didnt answer. He sat beside the small figure wrapped in the quilts and blankets. After a while he said: You mean you wish that you were dead.
Yes."

Boken handlar om en far och en son som överlever en katastrof på jorden och ska ta sig till södra delarna av det land dom lever i. Författaren har vunnit Pulitzer priset för boken.

Ett annat boktips är "Nu vill jag sjunga dig milda sånger". Otroligt lågmäld och fin bok. Fantastiskt bra och fint skriven. Läs den.

Inga kommentarer: