torsdag 3 juli 2008

Spadjobb

I morgon har jag bokat en padda för plattläggningen på gården. Så jag får hoppas att vi hinner färdigt idag för det arbetet. Eller egentligen vi och vi... Jag drog på mig ett lättare ryggskott här om dagen, så jag tror inte jag är redo för nåt grävjobb ännu. Även om jag nästan är återställd. Det var lite kul igår när plattorna togs bort för då uppenbarade sig en myrstig under. Med en massa ägg. Och när plattorna försvann fick myrorna panik och försökte rädda sina ägg till en tryggare plats. Och tryggare blev den. Myrhimlen återfinns dom numera i.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej! Passa dig för stenarbeten med uppluckrade fogar efter förlossningen, det kan straffa sig...min rygg har inte varit sig lik sen våra gatstenar kom på plats fem månader efter Sixtens ankomst. /Sara

85 kvm hus med innehåll sa...

Det låter som ett bra tips, att få lägga sig i solstolen för att vila ibland pga fogarna. Ska säga till sambon att det är du som har sagt det! ;)
/K