onsdag 3 september 2008

En annan värld

Har ju glömt att recensera "Flickan under gatan. Bra, absolut inte exeptionellt bra, men läsvärd. Jag tycker att Roslund/Hellström har varit bättre i tidigare böcker. Jag blir lite less på egocentriska rollkaraktärer, och det kände jag i den här boken att jag har blivit.




Efter "Flickan..." läste jag "Mig äger ingen". Väldigt lik "Svinalängorna" i temat. Bra skriven, men jag kan fundera varför författaren väljer att berätta sin historia. Den känns väl utlämnande på nåt sätt. Men boken är läsvärd. Och jag grät i slutet, det gillar jag. Dessa två böcker är inte direkt upplyftande, så det kan vara bra muntra upp sig själv efter läsningen. Därför har jag valt att läsa en självutvecklande bok nu, och det är...

..."Lyckan, kärleken och meningen med livet". Såg ett avsnitt av Oprah där hela showen hyllade författaren Elisabeth Gilbert och hennes bok. Blev sugen på att läsa den på grund av detta, mycket för att se vad Oprah gillar för böcker, vad hon rekomenderar. Har läst 100 sidor nu och än är jag inte imponerad, jag hoppas den tar sig, annars orkar jag nog inte läsa färdigt den.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Anna Gavalda - Tillsammans är man mindre ensam. Paulo Choelo - Veronika bestämmer sig för att dö

Där har du läsning av hög klass. Oerhört fina båda två. Du borde ta dig tid att läsa dem ..

85 kvm hus med innehåll sa...

ÅÅ, vad bra med boktips! Jag gillar att ha böcker liggandes och väntande, så när jag är färdig med en så kan jag dyka in i nästa. Tack!

Jenny sa...

Har du några boktips då? Någon riktigt fin bok?

Du kan ju hojta till när (om) du läser någon av böckerna jag tipsade om. Skulle vara kul att höra vad du tyckte ..

85 kvm hus med innehåll sa...

Läs Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson, den är riktigt riktigt fin. The Road av McCormac är riktigt riktigt bra, men kanske inte gråtmild fin som den andra boken.

Jag säger till om jag läser dina boktips, Tillsammans är man mindre ensam är jag sugen på.