onsdag 24 september 2008

Mellan böcker

Jag tragglade mig igenom "Lyckan, kärleken och meningen med livet". Visst, den hade några tänkvärda stycken, men på det stora hela var den kanska tråkigt och jag har svårt att riktigt förstå hur Elisabeth Gilbert kunde skriva så mycket om så lite.

På Oprahs hemsida så hittade jag en intervju med Cormac McCarthy. Så om ni, på uppmaning å det bestämdaste, väljer/har valt att läsa The Road så kan ni se och höra honom berätta lite mer om boken där.

Nu väntar jag på att börja med Flyga drake som jag ska låna av en kompis. Men medans jag väntar blev det ett seriealbum, Rocky volym 13. Ibland håller jag verkligen på att garva ihjäl mig åt det Kellerman skriver. Klart, klart, klart bästa serien någonsin. Väldigt tidsenlig och nytänkande.

Inga kommentarer: