lördag 11 oktober 2008

Radio ga ga

Numer lyssnar jag mest på P1 på radion. Jag känner mig så gammal! P1, det trodde jag aldrig när jag var yngre.

Från första början lyssnade jag på Tracks och Svensktoppen. Varje vecka satt jag och spelade in låtarna från dom olika programmen. Detta spelades in på kassettband. Vid varje inspelning satt jag och hoppades att programledaren inte skulle börja prata innan låten var slut. Man ville ju inte ha nåt prat, det skulle bara vara musik, hela låtar. Det blev så kallade blandband. Oj oj, det hör verkligen till historien. Numer sitter man och laddar ner hela skivor på några sekunder. Då fick man vänta en hel vecka till favoritlåten kanske spelades på radio och man kunde spela in.

Senare blev det Energy och Rix som kom ur mina högtalare, det var under gymnasietiden. Egentligen gick det inte att lyssna på dessa kanaler i Älvsbyn, men jag arrangerade antennen till stereon så att den tog in kanalerna hyfsat, lite brus har ingen dött av. Därefter har det varit mest P3. Men på senare tid har jag känt mig för gammal för kanalen, förutom vissa program, som Christer (Christer och Morgan har helt underbara röster!) och Morgonpasset (motsvarigheten till morgonprogram på Rix fm är fruktansvärt hemskt att lyssna på).

Nu blir det faktiskt mer och mer P4 och en hel del P1. P4 är så töntigt att jag kan ha överseende med det och P1 kan vara tårögt bra ibland.

Inga kommentarer: