tisdag 7 oktober 2008

Tomt i garderoben

Jag måste nog uppgradera min garderob lite. När jag slutar amma, då har jag en normal bh. Jag har inga långa träningsbyxor. Jag har en tjocktröja som inte är fleece. Byxhögen börjar vara a la år 2002. Jag växlar mellan ca fyra olika tröjor, att det är så "många" beror bara på att jag egentligen alltid vill välja en speciell tröja och ibland är den i tvätten. Även om jag inte bryr mig så mycket om mode så vill jag ju ändå se ok ut. Hur ska det gå? Jag som verkligen inte gillar att leta eller prova kläder. Skulle behöva ha en person som väljer ut en massa kläder till mig som jag i lugn och ro kan prova hemma. Och så skulle jag vilja ha ett större intresse av att ta på mig nåt snyggt varje dag. Jobba lite mer med mitt utseende. Jag skulle vilja gå omkring i höga högklackade stövlar och kjol. Det är snyggt, men jag känner mig bara konstig om jag skulle göra det.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Min fråga är då, har du testat att ha klackisar och kjolar? Att tänka sig in i saker är inte samma sak som att faktigt bära dem. Hade någon för ett halvår sedan sagt till mig att jag skulle gå omkring i klackisar skulle jag hånskratta rätt högt. Hörde på radio igår att en kvinna byter stil ca 26 (kan ha varit några fler eller färre, minnet sviker) ggr i sitt liv men jag är nog redan uppe i 27 ..
Därför har jag hemskt lite kläder som jag tycker om, några få till varje stil helt enkelt. Jobbigt och dyrt, önskar att jag kunde hitta en stil och nöja mig med den. Ditt problem med ointresset och jobbigheten med att springa omkring och prova kläder kan väl lösas genom att beställa kläder? Då kommer de ju direkt hem till dig, nästan. Det är ju bara att skicka tillbaka om de inte skulle passa. Annars kan du ju anställa mig som en 'personlig shoppare' från och med juni, för jag lär ju inte ha något jobb när jag går ut media ... haha.

Sarah sa...

Känner igen mig i det du skriver. Ointresset samt åsikten att jag nog inte passar i speciellt mycket gör att min basgarderob lämnar väldigt mycket att önska! När då basgarderorben är undermålig blir det ju inte bättre av att det då blir ÄNNU svårare att hitta andra "stilspecifika" plagg som passar på mig... och min dåliga basgarderob.

85 kvm hus med innehåll sa...

Jenny: Svårt att tro det, men fram till det jag var ca 18-19 hade jag också bytt stil si så där en 20 ggr. Men det intresset gick över. Bra tips att beställa kläder, men jag har försökt med det också, men till och med det väcker inte mitt intresse eller min lust. Och klackeskorna kanske måste testas, du har rätt, innan jag fördömmer mig själv i dessa.
Är du arbetslös i juni så kan vi tillsammans springa runt på secondhand-butikerna och försöka att gör mig fin! Måste ju jobba med min miljövänliga approach.

Sarah: Jag tror på att köpa dyrt till basgarderoben, dyrt och klassiskt. Ibland säger jag till mig själv att "den här månaden ska jag spendera si och så mycket pengar och fixa till min garderob". Men det är inte ofta det blir av att köpa nåt alls. Och har man inte basgarderoben är det liksom ingen idé att gå och köpa en sjal eller ett par snygga skor, för vad ska man ha dessa till?