söndag 26 oktober 2008

Våra barn

Barnmässa på Nolia här i stan i helgen. Vi var där idag. Faschineras över hur mycket vi gör för våra barn idag. Det skulle aldrig ha varit en barnmässa för mig när jag var liten, det har hänt mycket på 20-30 år. Nu är så mycket anpassat efter att man faktiskt har småbarn. Jag tycker att mässan var toppen, mycket aktiviteter och bara några montrar med "köpa-grejer". Barn vill ju ha aktivitet. Ganska bra variation på vad dom fick göra också. Däremot tycker jag att det inte var bra att ta betalt för att få gå in till luftlandet. Kompisen som var där med två egna barn och en kompis till dom fick alltså pröjsa 90 kr för att få gå in där förutom inträde till mässan. Ok, man kan välja bort och slippa kostnaden, men jag tycker att det skulle ha varit fritt tillträde till allt på mässan när man väl betalt in sig.

Ljudnivån var hög, det blir jag väldigt trött av och att ha nåt sorts vuxensamtal var svårt. Men det var för ungarna vi var där.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tyckte väl att jag såg dig där. Men visste inte om du skulle känna igen mig så vågade inte gå fram och hälsa, haha. Och vad roligt att ni trivdes. Det är så sjukt mycket arbete bakom en ändå så pass 'liten' mässa att det är helt galet. Jag fick då aldrig heller gå på någon barnmässa , och jag föddes ju ändå rätt nyligt. Antingen så fanns det inga barnmässor eller så valde mina föräldrar att inte ta med mig dit. Måste nästan höra med dem ...

85 kvm hus med innehåll sa...

Jag såg dig också! Du fotade barnen som hade disco. Dottern är en betraktare, så hon tittade länge och väl när dom andra dansade och just när hon bestämt sig för att delta och tar sitt första steg upp på scenen så stängs musiken av och discot är över. Jag tyckte så synd om henne...

Jenny sa...

Ahw, det är så tråkigt då man tar sats och tar sats, och när man väl vågar så är tillfället förbi. Ni får styra ett disco hemma så att hon får dansa lite ändå. Man tager vad man haver, så att säga ..