tisdag 4 november 2008

Jag har blivit utmanad av Spaggl! Min första utmaning, kul! Även om den var svår, här är reglerna:
- Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
- Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
- Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
- Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

1. Jag är stolt över att ha varit upp på Sveriges högsta berg. Det var verkligen en strapats, riktigt jobbigt. Det var en mycket varm dag, och vi hade alldeles för lite vatten, både med oss och det var svårt att hitta nåt efter vägen. Plus att vi hade lite mat och en person med oss med väldigt stort behov av mat för att hålla humöret uppe. Väl uppe på toppen kom en familj i helikopter, lätt som en plätt landade dom där uppe och kikade på utsikten. Kändes som om vi var sååå mycket bättre! ;)

2. Jag är tydligen, på långt håll, släkt med han som är häktad för mordet på Carolin Stenvall. Ingen kul nyhet direkt, men det är faktiskt så det är. Obs! Jag är varken empatifattig eller sugen på att mörda någon! Ni behöver inte vara rädda.

3. Jag tycker om att vara själv. Även om jag numera nästan alltid är med någon i och med barnen. Innan jag fick dom njöt jag mycket av att vara själv, gå i skogen, resa, ta cykelturer etc. Men det är skillnad på att vara själv och vara ensam. Jag tror att jag skulle känna mig ensam numer om jag var själv, skulle nog sakna min familj mycket.

4. Jag köper mycket lite grejer och kläder. Vill inte äga så mycket, tänker på miljön och är ekonomisk (vissa kallar det snål). Det går åt 70000 liter vatten att producera EN sko, nej, inte ett par skor, utan EN sko. Denna olust till konsumtion resulterar i en mycket sparsmakad garderob.

5. Jag har ingen plan för framtiden känns det som. Bara lösa funderingar som börjar leda till en stor frustration och en känsla av tappande av tid.

6. Jag är jäkligt bra på att spela innebandy. Inte proffsbra, men amatörbra. Jag är inte direkt den som slår mig på bröstet för nånting, men just innebandyn känner jag att jag har koll på. Och tycker är fantastiskt kul.

7. Jag har otroligt dålig självkänsla (förutom se punkt 6). Och det påverkar allt, ja, faktiskt allt. Jobbar på den till och från, men jag vet inte om jag ser nåt resultat.

Oj, vad svårt att komma på sju saker. Men nu vill jag veta mer om:
Tankesnurr
Sara
Marlene
Jenny
Mitt i min vardag
Ida
Vi på backevägen

1 kommentar:

Anonym sa...

Har inte riktigt ork att anta din utmaning nu Karin men man vet aldrig i framtiden.

Lisa