måndag 17 november 2008

Underbara barn

Vad är det med ungar och inte vilja sova?? Varför ligga på mage i värsta ryggkrökarställningen och bara vägra lägga ner huvudet och vila? Och göra det i si så där en timme eller så, MITT I NATTEN. Själv bara ser jag på kudden och sen lääängtar jag att få lägga mig där.

Ungarna har varit sjuka i några dagar och nu hoooooppas jag att dom är friska i morgon! Det har varit karantän i huset nu några dagar. I dag; ensam med en fyraåring som inte alltid, eller läs: aldrig, vill leka själv. "Mamma, jag vill leka. Med dig." I morgon: Måste bli dagis!

1 kommentar:

Jenny sa...

Haha! Att inte vilja sova är nog rätt gemensamt för de flesta barn. Fast när slutar man vara barn? Min 13åriga lillasyster borstar just tänderna i ultrarapid för att få vara vaken någon minut extra. What's up with that? Jag var (trots att jag inte gärna erkänner det) hemskt lik henne. Då det var dags för sängen brukade jag alltid ljuga att jag var hungrig. Sedan satt jag och åt den där hårdmackan så lååångsamt jag kunde. Det var fina tider det ! Haha.