tisdag 10 februari 2009

UR - jag lär mig massor

Nå nog blir de en del tv nu när jag är föräldraledig. Ser I Love Språk, ett Ur program om just språk. Man pratar bloggar. Här är en rolig bloggare; Facehunter. En kille som fotar människor på gatan, och lägger ut bilderna för att visa gatumode. Känner efter en titt i den bloggen att jag kanske borde bry mig lite mer om hur jag ser ut...?

Såg igår ett annat Ur-program om tillverkning av kläder. Bomullskläder är förödande för människorna som jobbar med det, och förmodligen förödande för miljön runt omkring också. Kläder gjorda i hampa är bättre. Hampaplantan kräver inga kemikalier och kan växa på många fler ställen i världen, än vad bomullsplantan kan, som exemplet i programet "till och med i Storbritannien". Jag har aldrig sett hampakläder i affärerna. Kanske något att slå sig på?

Inga kommentarer: