tisdag 3 mars 2009

Driftigt!

Hörde just på P1s Skolministeriet om en femtonårig tjej som hade förvägrats att spela fotboll på skolan, för att hon var tjej. Hon hänvisades till vollybollen istället. Hon protesterade genom att lägga sig på planen, sen gick hon hem och googlade fram Jämo, anmälde händelsen och vann målet. Hon fick 15.000 kr och skulle satsa pengarna i hennes nystartade fotbollsklubb där alla, oavsett ålder, kunskap eller kön får spela.
Vad hade jag gjort när jag var femton i en sån här händelse? Tja, jag hade nog fnissat bort den som pinsam och gått och spelat vollyboll.

3 kommentarer:

Jenny sa...

K, jag behöver hjälp. Jag och några vänner anordnar ju Nationaldagen i Piteå, och vi behöver lite artist-tips. Ska dra barnfamiljer, eller alla mellan 0-100 år i princip. Och så måste det vara en inte allt för dyr artist. Vilka skulle ni komma och se? Agnes? Kevin? Amy Diamond? Movits? Erik Hassle? ...

(Sara och Marlene, om ni ser detta får ni gärna också svara)

85 kvm hus med innehåll sa...

Jag svarar för min barnfamilj: För fyraåringen går dansvänlig, lättsam pop bäst, gärna med någon söt tjej som har fina kläder (jag får lov att sparka genustänkande i rumpan och kapitulera för att det är det hon gillar). Agnes är en favorit, gärna med guld-glitter-kläderna hon hade i melodifestivalen (kanske lite svårt för er att begära dock ;). Kanske Agnes är nåt som går hem hos en äldre, som i pensionärer, också? Dom har väl sett henne i Idol och tycker säkert att hon är så söt och sjunger så bra "fast hon är så ung". Kort och gott, jag tror Agnes är ett bra val.

Jenny sa...

Jo, vi kollade upp henne. 75 000 kr. Lite dyr för årets budget, tyvärr. Har letat artister i en månad nu. Blir alldeles galen! Åh.