torsdag 5 mars 2009

Krypande bebis

Lilldottern har sin sjätte dag med feber, febertoppar på nätterna då hon är supervarm. Hostig, snorig och bara så sjuk. Lillsötisen. Men utvecklingen går ändå framåt, hon lärde sig att krypa på alla fyra i veckan. Finns det nåt sötare än en liten bebis som är just i krypstadiet, en period som är så kort i en människas liv. Hon följde med mig på jobbet i kväll, när storasyster var på simträningen. Det blev lite hektiskt när hon mest var missnöjd. Men söt, söt, söt.

2 kommentarer:

Marlene sa...

Det låter så mysigt! Jag kan nästan längta efter när de var sådär små och var sjuka och alldeles ömkliga. Kram på er och hoppas ni kryar på er snart!

Jenny sa...

Jag vill ha ett barn. Nu! Kanske inte på heltid, men i alla fall då och då. Att dofta på deras söta huvuden och låta dem suga på ens finger när det inte finns någon tutte i närhten. Åh, ja, ge mig ett litet sött barn med galet små converse nu nu nu. Detta kan vara en biverkning av vinet, men jag tror att jag har varit sugen på ett barn ett tag nu. Inte så att jag har tänkt att skaffa ett, men ändå. Behöver du barnvakt någon gång så säg till :D