fredag 6 mars 2009

Härlig inställning

En busschaufför i Göteborgstrakten blev inte åtalad för att ha kallat en busspassagerare för "jävla negerfitta". Det var inte tillräckligt många som hörde honom säga detta. Ok. Detta var en av nyheterna på inrikessidorna i dagen ÖP. Ok. Borde man inte ha skrivit liiiite mer om händelsen? Vem säger en sån sak? Passar verkligen personen som busschaufför? Passar personen verkligen att jobba med människor över huvud taget. Fick chauffören byta arbetsuppgifter? Vad säger arbetsgivaren?

Imorgon är det internationella kvinnodagen. Busschauffören kanske inte hade uppmärksammat det. Eller så sparar han alla vänliga ord till just den dagen. Eller så kanske han kallar alla kvinnor för fitta, även sin mamma.

Rättelse till inlägget: Arbetsskadan från att ha mitt jobb gjorde sig påmind, den att jag har svårt att skilja på idag och imorgon. Internationella kvinnodagen är inte 'imorgon' utan dagen efter det, på söndag.

2 kommentarer:

Jenny sa...

(detta har inget med inlägget att göra)

Såg att en av dina favoritböcker är "Nu vill jag sjunga dig milda sånger". Stötte på den här om veckan när jag strosade i affärer och blev kär i namnet på boken. Faktiskt så pass att jag aldrig ens tog mig tid att läsa på baksidan. Jag stod mest och beundrade den innan jag insåg att jag inte hade några pengar med mig. Så, är den värd att läsa alltså? Känns som att en bok med den titeln borde vara ruskigt bra ..

85 kvm hus med innehåll sa...

Läs!
Titeln håller vad den lovar, en lågmäld, långsam bok, med en otroligt fin stämning. Jag älskade den!