torsdag 12 mars 2009

Medias ofog

Biblioteket är riktigt bra inrättning. När man, som jag, har fobi för att använda surt införvärvade pengar, så känns det riktigt skönt att gå ut från ett ställe med en tygkasse full i saker (böcker) som man inte behövt betala för.

Just nu känner jag mig väldigt irriterad på reklam. Det har blivit svårt att se reklam i både tidningar och på tv utan att tänka på att det bara finns för att vi ska konsumera grejer. Jag bara stör mig på det. Bra nu i alla fall att jag inte hinner se nästan nåt på tv så då slipper jag reklamen. Och det jag ser har jag oftast spelat in, så då går det ju att spola när detta ofog kommer.

På tal om media, P1 bara växer som radiokanal. Massor med bra att lyssna på. Min stund på dagen är när jag får sätta mig och måla, surfa eller nåt annat och får lyssna ostört på P1. Men i och med lyssnandet på den kanalen så kan jag inte lyssna på Rix. Programledarna är riktigt hemska. Mycket plumpa skämt, ibland är inte det som är plumt ens skämt. Ofta sexistiskt och dom fastställer ofta våra könsroller. Och varför ska det alltid vara så att den kvinnliga programledaren (i vilket program det än är) ska skratta ohejdat högt och länge åt skämten som dom manliga kollegorna drar?

Inga kommentarer: