tisdag 19 maj 2009

Resor i livet

Det känns som om det kan få vara officiellt nu. Vi ska flytta. Till Luleå. Vi skriver kontrakt på ett nytt hus i morgon och det känns både vemodigt och spännande, roligt och sorligt. Det är stort att lämna att som vi byggt upp här i Piteå, lämna alla som vi förmodligen inte kommer att träffa så ofta. Nervöst för hur A ska ta det, hur hon ska hitta en ny plats på ett nytt ställe. Men jag intalar mig att det ordnar sig. För det gör det ju.

Idag har mäklaren varit hos oss och kikat och gjort en preliminär bedömning. Det blir intressant att se vårt hus ute på hemnet, om vi väljer att gå genom mäklare. Här om dagen hade vi över några intressenter, och är dom beredda att ge ett vettigt pris så kanske det blir dom, och då sparar vi in mäklararvodet.

Varför då flytt? Jag tänker mig en ny pluggstart och vill gärna mot Luleå, som jag alltid känts som min stad. När jag kommer dit är det som att komma hem. Det har aldrig riktigt Piteå känts. Även om det har varit verkligt bra här också.

Livet tar helt enkelt en ny vändning och jag tror det blir bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men så roligt Karin! Grattis, grattis. Vart har ni köpt hus?

Kram Lisa

85 kvm hus med innehåll sa...

Jo, det blir nog riktigt bra, även om det är blandade känslor just nu.
Hur går det med magen?!
/K