onsdag 8 juli 2009

Borta och så hemma igen, och så iväg

Husvagnssemester. Dugg mot taket. P1. Akvarellmålning. Ett stycke kräkande barn (inte sååå kul i en husvagn...). Ett stycke annat barn som får vattkoppor. Samtal. Kajak. Sammanfattningsvis: väldigt, väldigt lyckat. Nu bär det av igen, söder ut. Att jag skulle gilla husvagn!

Och så plockar vi ihop vårt bohag. Här hemma är det kalt och omysigt, med kartonger här och där. Men det känns bra att ta det pö om pö. Vi har många veckor kvar innan flytt och vi har redan kommit en bra bit.

6 kommentarer:

Sarah sa...

Åh... det ÄR så mysigt att ligga i husvagn när det regnar... förutom att man blir så otroligt kissnödig :P

85 kvm hus med innehåll sa...

Än har vi inte haft så mycket regn, längtar faktiskt till det spöregn som gör att jag måste sträckläsa tre böcker.

Jenny sa...

Jag har en regel att man inte får önska dåligt väder, men ibland gör jag det ändå. Då tar mig sig verkligen Ro att läsa böcker. Idag började PDOL och jag ligger hemma i sängen istället och ska precis börja läsa. Idag Tar jag mig ro. Det behövs.

85 kvm hus med innehåll sa...

Kan nog vara bra att kontemplera över tillvaron ibland, även om det är Pdol. Och det håller ju på hela helgen, du hinner nog vara där också.

Jenny sa...

Hej K, ser att du inte är så aktiv här på bloggen men jag skickar iväg en kommentar ändå.

www.usaaupair.blogspot.com är adressen till min USA-blogg som kommer att börja användas flitigt om sex dagar när jag åker. uppdaterar fortfarande vaniga bloggen också, men läs gärna usa-bloggen om du vill.

hoppas att du har en fin sommar.
kram

Anonym sa...

Tänker precis som Jenny att det var en väldans inaktivitet här på de 85 kvadratmeterna. Även om ytan nu är utbytt kan man ju ändå skriva i sin "gamla" blogg.
/Ett Jenny-fan som också vill läsa Karins blogg