torsdag 26 augusti 2010

Resumé

Kanske Tomas Ledin får anses som den som besjungt det mest passande citatet: "Sommaren är kort" Jag tror jag hann blinka, så var den borta. Nu är vindarna och regnet så kallt så jag tror att det är oktober, om inte dom ännu gröna löven skulle avslöja något annat.

Här hemma har hela augusti gått åt till att renovera. Vi har tappat ett förråd men fått ett nytt rum i stället. Jag tror att sambon mutar mig med en soft shell jacka och en fin skjorta, bara för att en köksrenovering ska kunna dra igång... Men det krävs nog mer mutor än så om jag ska vilja leva i renovering ett tag till.

Kortfattad semesterresumé: Midsommar i JO o K med flickors stuga, trädfällning hemma, renovering, Byske en vecka, renovering, tågresa till Stockholm med massor av roligheter, ännu mer renovering, Lycksele med midsommarfirarna och så avslutades semestern med intensiv renovering. Några strandvistelser mellan alltihop, men doppande av kroppshyddan kan räknas på typ två fingrar.

Snart är två jobbveckor avklarade, och så börjar skolan igen.

Har jag sagt att jag kan tänka mig att bo i ett varmt land?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det varmare landet kommer under vintern rent geografisk att vara i vardagsrummet runt en mysig brasa. Kanske undantaget någon vecka vid en sandstrand.
/mutaren

85 kvm hus med innehåll sa...

Mutaren kanske måste muta mera.