tisdag 7 september 2010

En generation till ända

Nu har farmor förflyttats till ett äldreboende och hennes lägenhet är så gott som tömd. 34 år i samma lägenhet. Alla saker som någonsin tagit sig in i lägenheten tog sig aldrig därifrån. Men hon ägde inte så mycket saker, inte om man jämför med oss tillexempel (och jag tror inte vi är unika på nåt sätt). Jag var med när hennes barn gick igenom skrivbordet. Det hade inte hänt mycket där i lådorna sen farfar dog för lite drygt 20 år sen. Det var nog inte rensat där sen skrivbordet köptes och började fyllas med smått och gott, kan jag tänka mig. Ett verkligt historiskt arkiv. Intressant.

Så nu är platsen jag återkommit till under hela mitt liv borta. Sorgligt, men en del av livet.

Jag ville gärna ha nåt minne från farfar och farmor så jag fick ta några saker. En lampa och en tavla, plus den här lilla byrån. Riktigt fin tycker jag.

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hej! Småläser lite på din blogg (som jag kom in på via någons sida, via någon annans sida!)
Va kul du skriver! Vissa bloggar kan vara intressanta men fantastiskt tråkiga att läsa! Här var det både intressant OCH roligt att läsa! :)

85 kvm hus med innehåll sa...

Oj, vad glad jag blir över dina ord. Verkligen JÄTTEglad! Tack så mycket.

Kikade in på din blogg. Vilket projekt ni tagit er an! Får nog lov att följa det för att se hur det tar sig.

Ha en skön fredagskväll.