torsdag 28 oktober 2010

Ett paket roligt


Då och då under dagen kommer en pirrande känsla i magen, känslan av att det finns nåt spännande som väntar på en. Det tar några sekunder, så kommer jag på: Min nya bok. Som ett paket roligt som ligger och väntar på mig. Min mamma sa alltid när vi var små: att "det kommer inget paket roligt till er, ni måste skapa det roliga själva". Men en bok är ju faktiskt ett paket roligt! Ha! 30 år senare; In your face, morsan!

Har köpt Methland. En dokumentär bok om drogen meth som tar över hela småstäder i Usa. Läser engelska versionen, för jag tror inte det finns nån svensk översättning.

Det där som morsan sa, jag förstod nog inte riktigt det då när jag var liten. Men nu, med egna barn så förstår jag det och brukar dessutom använda det mot mina egna barn. Dom förstår säkert inte heller! Ha ha ha!

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Tänk så mycket klokt mammor och pappor sagt när man var liten. Som man då inte fattade eller som man suckade åt men som i dag är klasklar fakta! Som att "tiden kommer kännas ut att gå så fort när du bli större.". "Ja just, som att sommarlovet inte skulle kännas som en evighet jämt".. precis så känns det ju idag, att dagarna bara försvinner. Eller "sluta nu innan nån av er börjar gråta" Visst, syrran kan ju sluta först, jag ger mig inte.. (lilleskuttårar tre sekunder senare) Haha! Kloka människor! :)

85 kvm hus med innehåll sa...

Ha ha! Det där med tårar känner jag också igen. Och det förstår jag ju helt och fullt nu med två egna barn. En klassiker är också: "Man ska sluta medan det är som roligast". Nåt jag också börjar förstå.
/K