torsdag 28 april 2011

Gillar läget

Rent utbildningsmässigt skulle jag nog kunna leva tio liv tror jag. Jag vill läsa och lära mig så mycket. Och ju mer jag lär mig ju mer vill jag veta. Jag tycker om komplexiteten i vissa ämnen, hur saker och ting hänger ihop men fortfarande kanske inte har nåt svar. För tillfället läser vi om hållbar utveckling och det är verkligen nåt som intresserar mig. Jag skulle vilja grotta ner mig ännu mer i ämnet. Kanske en c-uppsats inom ämnet? Och sen vidare mot forskning? Det skulle nog vara drömmen, iallafall just nu. Forskning vill jag prova på, men vilken inriktning det ska ha det vet jag inte än.

För tillfället fylls mitt huvud av tankar kring land grabbing, ekologi, absolut/relativ fattigdom, fotosyntes, övergödning, miljöundervisning, antropocentiskt natursyn, recilience och så vidare.

Tenta imorgon.

2 kommentarer:

Daniel Eklund sa...

Spännande!, låter som intressanta ämnen, själv pysslar jag lite med utbildning kring eco-driving. Miljötänk i bilkörning (hur miljötänkade nu bilkörning kan bli;)

85 kvm hus med innehåll sa...

Var och en måste försörja sig med något, ditt jobb är att vara trafikskolelärare. Då är det bra att göra det bästa inom det området du pysslar med. Vi kommer inte att sluta köra bil förrän den dagen det faktiskt inte går, därför är det bra om kloka människor utbildar morgondagens förare.
Det var för övrigt ingen som pratade om ecodriving när jag tog körkortet för 15 år sen (Hjälp! Är det verkligen femton år sen?!).
/K