söndag 8 maj 2011

Härliga, härliga vår!

Jag har rödblossande kinder, väderbitna. En helg ute i solen. Underbar helg! Igår var vi ute i många timmar och på eftermiddan cyklade vi till Björkskatan och åt glass. Idag har jag putsat fem fönster och grävt lite i trädgården tillsammans med liten hjälpreda. Vi har ätit gott grillat och tagit två cykelturer. Stordottern har nästan hela dagen lekt ute på klipphällarna med kompisar. Hemliga lekar tydligen. Nu är mina ben och ögon trötta, men jag ska ändå ut lite senare ikväll på promenad med grannen.

Ibland känns verkligen livet som a piece of cake! Och jag undrar hur jag ska kunna hantera en till kall, snöig vinter?

1 kommentar:

K. Stamberg sa...

Ja, jag håller verkligen med dig!
Vintern kan jag klara mig utan förutom ca 2 veckor med jättemycket snö. Men sen är det bra och resten av året kan få bestå av vår, sommar och ev 2 veckor höst i vackra färger. :)