lördag 25 juni 2011

Knopparnas tid

Maj och juni är som poesi för mig. Jag vill aldrig att dessa månader ska komma till ett slut. Alla dofter, ljud, känslan i luften och allt nytt som spricker fram är fantastiskt. Jag tror att jag har njutit ovanligt mycket i år. Det har blivit många promenader runt i kring. Innan myggen kom gick jag mycket i skogen bakom vårt hus. Fridfullt

I fjol upptäckte jag att vi hade jättevallmo växande vid vår entré. Blommorna får man bara njuta av några få dagar, men det är tur att knopparna som har längre livslängd är så vackra. Jag skulle egentligen vilja flytta växterna till nån annan plats på gården, skapa en rabatt på nåt sätt. Men jag vet inte när och om man kan göra det. Jag är verkligen okunnig på trädgårdsfronten.
Rättning: Efter lite googlande förstår jag att sorten heter Orientvallmo.

Inga kommentarer: