måndag 20 juni 2011

Nordic Air Show

F21 hade öppet hus (eller område kanske mer stämmer) igår. Det var ett bra arrangemang. Nästan 40.000 lockades dit. Också vi. Mest för att en radiokanal hade sin sponsrade-reklamjippo-konsert på området. Och till barnens stora lycka sjöng Eric Saade!

Fast jag vet inte varför jag trodde att jag skulle njuta av tillvaron där? Allt funkar ju bra så länge barnen tycker att det är kul och är mätta och belåtna. Men börjar en av dom bli less/hungrig/trött eller annat är det inte lika enkelt att vara ensam förälder på utflykt (även om vi var där med en kompis och hennes barn)... Det var lite krisigt där en stund, det tog så lååång tid innan artisterna satte igång, och för-konserten med okänt band roade inte ungarna, särskilt inte den lilla. Där ett tag satt det stora barnet på mina axlar och det andra höll jag i famnen, för att båda skulle kunna se scenen.

Tillslut dök pappan upp från jouren och livet blev lite enklare. Jag och lillungen missade de flesta artisterna eftersom hon inte trivdes där vid scenen. Vi gick och ställde oss i den evinerligt långa matkön och hon fick leka av sig lite. Vi gav upp matköandet halvvägs när vi insåg att kön fortsatte inne i ett tält lika mycket till, när vi trodde att vi var framme vi hamburgarna... Vi skyndade oss tillbaka till konserten och hann se Danny och Eric innan vi tog en långpromenad till bilen som sambon parkerat låååångt från området för att slippa köer och parkeringsavgift.

Det bästa med dagen var långpromenaden till bilen. Och påminn mig om att jag inte ska åka själv med två små barn nästa gång det är ett folk-trängar-arrangemang!

Inga kommentarer: