torsdag 20 april 2006

En härlig mes!

Tillbaka från O o E i Kiruna. Ishotellet, Abisko, skidor, grilla och skönt umgänge stod på programmet. Trevligt, och skönt att komma från vardagen ett tag. Dom hyr ju ett hus av en tant, bra planlösning, i etage. Jag blir sugen på att byta bostad när jag är hem till människor som har spännande hus/lägenheter. Vårt hus är ok, men om det hade varit nu för ett år sedan så hade jag inte köpt det. Det var lite väl hastigt valt... Det går ju att sälja dock.

Jag har så otroligt mycket att göra! Jag ska hinna vara på jobbet, göra en rapport för kursen i skolan, skriva en jobbansökan, ta hand om A, ta hand om mig själv, städa, träffa kompisar etc etc. Jag hinner verkligen inte med allt. Och dessutom är det så lätt att hamna framför internet, och DÅ springer tiden iväg!

Jag måste bara få skriva hur mycket jag älskar A!! Det är helt otroligt vad man kan tycka om en människa. Hon är så fantastisk. Det blir bara bättre och bättre att ha henne som barn. Nu när det går att kommunicera med henne ordentligt så höjs trevligheten med att ha ett barn upp många steg på skalan. Vi var på biblioteket igår kväll, hon och jag. Hon är verkligen hemvan där. Trivs. Hon skulle till och med gå och fråga tanten vid disken om nån bok som vi inte hittade. Dock kom hon inte ända fram, "Nää, kan inte" sa hon, för hon vågar inte riktigt, tjejen är inte världens tuffing... Hon är faktiskt ganska mesig. En härlig mes!

Nu är våren här!!!!! Solen gassar, vårfåglarna kvittrar och asfalten lyser med sin närvaro. Me like!

Inga kommentarer: