fredag 21 april 2006

En massa trasiga grejer

Våren är här!! Underbart!

Nu tar rapporten i internationell journalistik lite form. Men det är fortfarande svårt att veta hur den ansvarige lärare egentligen har tänkt att vi ska knyta ihop "teorin" (hennes beskrivning) med allt ihop. Hon har försökt att göra något vetenskapligt av något som jag inte tycker är det. Hon kallar två av delarna i rapporten teori och metod. Enligt mig faller det inte under dessa rubriker. Men det är bara att göra som man blir tillsagd, vara en lydig icke ifrågasättande student. Jag tycker det är skit tråkigt hela grejen.

Vi funderar rätt mycket på huset. Var ska prioriteringarna ligga för reparationer? Toan säger jag. U säger tvättstugan och taket. Jag vill ha allt, men det kostar pengar!

Inget badande på badhuset idag. För vårt avgasrör på bilen är trasigt. Vår postlåda är totalt demolerad. Vår tvättmaskin läcker. Vi har en massa renoveringsbehov att utföra på vårt hus. Alla våra grejer är bara gamla och skit!

Fick i alla fall underskrivet på den godkända (VG!!) c-uppsatsen igår. Så nu är det nära att den blir publicerad. Känns ju faktiskt underbart!

Jobbar ikväll. Andra nattskiftet. Ska bli skoj. Jag tror att jag kommer att trivas med jobbet. Verkar vara helt ok, och roligt. Bara man får jobba med bra och trevliga människor.

Inga kommentarer: