lördag 22 april 2006

Stress inverkar på förhållandet...

Lördagkväll. Hemma ensam, med A. Hon sover och jag kan sitta o surfa. Har hittat bloggandet på nätet. Helskoj att kolla in. Saknar inredningsbloggar, eller är jag bara dålig på att leta.

Jobbade igår kväll/natt. Det blev stressigt när tidningen inte levererade sidor i den takt vi behövde. Men annars skoj. Har tagit på mig att jobba söndagkvällen också. Utan handledare i ständig beredskap. Intressant. Men samtidigt är jag irriterad över att det är på det sättet. Det är vi, lärlingar, som gör att företaget kan ta in de tidningar som de har tagit i produktion. Om vi inte fanns, skulle dom inte kunna göra det. Och dessutom att det kommer att vara kvällar då vi inte har en handledare att tillgå precis hela tiden. Sniffar jag utnyttjande, ja, det göra jag!

Var på stor-loppis på Nolia idag. Skitdålig. Jag o U började diskutera vårt förhållande på vägen hem. Ingen av oss känner oss nöjd. Och det vill till förändringar för att vi ska må bra båda två. Men de stora problemen för mig, som inverkar på förhållandet, är den konstanta stress via skolan, jobbet och att hinna med allt här hemma, plus A. Det är bra att få tankeställare, och börja fundera på hur man agerar mot den som man borde vara den bästa mot.

Inga kommentarer: