söndag 9 april 2006

Händige mannen och hans hus

Torsdagskvällen bjöd på en liten bebis a la nyfödd. En trekilos klump som bara sov och sov. J o M har nu fått en pojke, lite tidig, och jättefin! Men sugen på fler barn, som vissa blir när dom ser nyfödda, blir inte jag. Snarare tvärt om. Jag är nöjd med den jag har, och det är underbart att hon numer är en person som kan uttrycka sig och vara mer ett barn än en bebis.

Fredagen gick jag och la mig åtta (eller snarare somnade på soffan)! Jaja, det är så att vara förälder, vissa kvällar blir inte så häftiga. Men skönt var det i alla fall.

Lördagen åkte vi till Älvsbyn, till päronen. Var faktiskt nästan bara hos dom, annars brukar vi åka runt som några galningar för att hinna med att hälsa på alla vi känner där. Men en sväng till JO, K o F gjorde vi alla fall. Och dom har så fint hus!!! Avundsjuk! Just nu bygger händige JO om dryga hundra kvadraten av deras hus till en egen lägenhet. Men dom behåller väl en sisådär 150 kvadrat skulle jag tro. Huset är gigantiskt! Han är otroligt duktig på att bygga, dra rör, tapetsera, dra el och måla.

Pissvädret fortsätter, jag har inte varit utanför dörren idag...

Inga kommentarer: