tisdag 13 november 2007

Inte perfekt

Mina elever jobbar i studion som sagt, så måndagarnas och tisdagarnas lektioner i foto är rätt så lugna för mig. Så jag sitter här och surfar... Fast jag borde gör nåt vettigare.

Inser att jag har stora problem med självkänslan. Exempel:
I jobbet: Tänker konstant att ingen av eleverna är nöjd med vad som händer på mina lektioner.
På innebandyn: Tror att jag måste göra ALLT (och då menar jag allt) rätt, annars tycker alla andra att det är trist att spela med mig.
Hemma: Har ofta dåligt samvete för att jag kanske spenderar för lite uppmärksamhet till dottern (vilket ju absolut inte är fallet, men det förstår inte min hjärna).
Kompisar: Hinner inte höra av mig så ofta som jag borde/vill/orkar, och därför blir det också ett tillägg till mitt dåliga samvete.
Ja, egentligen, finns det nåt område där jag känner mig nöjd? Inte tänker på vad andra tänker. Tror att jag är bra. Nej, jag tror inte det.

Ska på Step in idag, U inbjöd mig till en provvecka när han köpte sitt årskort där för ett tag sen. Men jag tror inte det blir aktuellt med nåt kort där. Känns för långt bort, dyrt och jag kan göra andra saker för att kroppen ska få träning. Korpen känns bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vännen min, du kan iaf stryka mig från din "dåligt samvetelista". Du är kanon Karin. Tomme säger samma sak varje morgon: Det kommer att ordna sig, det kommer att bli bra.
Det är mitt mantra som jag trummar in i mitt huvud med lite varierande resultat. Just nu är jag "uppe" och känner mig jätteglad. Finns här om du behöver prata. Vet hur det känns när man är där nere.

Kram på dig och så tar vi en prommis till veckan eller så.

Lisa