måndag 10 december 2007

Töntiga traditioner och nya funktioner

Min kära kära sambo har färdigställt väggen. Tyvärr kan jag inte säga att jag har gjort många knop på väggen, bara lite slipning, målning och så förstås markservicen inte att förglömma. Vi är helnöjda med väggresultatet. Funktionen är perfekt. Ett eget rum för alla böcker, pärmar, papper, datorer och allt annat tjafs vi inte vill ha i vardagsrummet. Min tanke om att kunna jobba hemma med copyjobb förbättras ju också. Även om den karriären mest ligger på is just nu.

Tyvärr måste vi ha en av Billybokhyllorna i vardagsrummet, enligt bild. Men det finns ingen annan plats för den. Vet inte vad vi ska fylla den med. Vill inte ha nåt i den egentligen, eftersom vi inte vill ha den alls där. Tyget på väggen är ett Marimekkotyg. Matsalsbordet är grannarnas avlagda (gratis för oss, endast en tygomklädnad krävdes, inte en matgrupp som vi skulle ha valt om vi köpt nytt, men gratis är ju som välkänt gott). Och julgranen är en äkta svensk tradition som egentligen är helt sjuk när jag tänker efter; ett träd, inomhus, som dessutom är pyntat och som vi dansar runt en dag på året (funderar på att bojkotta denna tratition, om jag nu inte skulle ha haft en unge som uppenbarligen ska indoktrineras i traditionerna).

Inga kommentarer: