tisdag 22 januari 2008

Fester och annat under bloggstopp

Ett bloggstopp. Det har pillats med bios på bärbara datorn hemma. Sen gick inte datorn att starta... Så vi har varit utan snart en vecka. Handikappande, men också skönt. Det har lätt för att bli en massa tid till ingenting framför den där datorn. Men nu har jag lämnat hårdisken i trygga händer hos it-teknikerna här på backa. Söta-it-teknikerna. Sen blir det omformatering. Av datorn vill säga.

U är på facklig kurs i två dagar. I Ebbenjarka, vilket jag trodde låg i fjällen nånstans, men det ligger tydligen utanför Luleå.

Stuffe har fest på dagis idag. Förskolan fyller fem år. Hon har gjort en OH-saga som hon tillsammans med en fröken ska berätta. När jag hämtade henne här om dagen fick jag ett smakprov. Oj, vad duktig hon är. Vilka fina bilder, vilken fantasi. Åå, vilken tjej. Jag blir så stolt och glad. Hon kan så mycket.

Festen i fredags blev mycket lyckad. O o A var uppspelta och skrattade och skrek (jo, man fick skrika, det var ju fest). A ville ha mer fest nästa dag. Tänk vad lite som behövs, för jag kan säga att det var egentligen inte mycket vi gjorde, det var mest stämningen. Feststämning.

Det blev Thai garden i lördags med vänner. Jättegod mat, positivt överraskad. Men det spädde ju inte mindre på längtan att åka dit. Söt-sur sås i liten skål, kladdigt ris och ananas i maten. Sugen, sugen, sugen.

Inga kommentarer: