tisdag 22 januari 2008

Romerska ringar och kullerbyttor

Min unge ska börja på gymnastik. Eller hon har redan börjat. Första gången ikväll. Först trevande, avvaktande. Men hon tinade upp fort och var med på allt. Även om det var tryggast att mamma skulle vara i närheten. Efteråt när hon skulle berätta vad som var roligast kom visst allt med på "roligast-listan". Verkar vara en lyckad aktivitet för min lilla tjej!

När jag åkte till jobbet vid sju var hon trött. Jättetrött. Fest på dagis, morfar och mormor på besök och så gymnastik. Vilken dag för en tre och ett halvtåring.

Jag fick ingenting gjort på dagtidsjobbet idag. Urk. Stor idé att sitta där och bara slösurfa. Måste verkligen skärpa mig, då är det ju bättre att gå hem än att sitta där. Ändå har jag ju att göra. Men jag behöver mycket "kniven-på-strupen" för att prestera nåt bra. Mañana ska jag vara bättre.

På nåt sätt känns den kommande barnledigheten både skön och frustrerande. Jag vill söka jobb, det har kommit ut massor av tänkbart just kring årsskiftet, och jag vill samtidigt få en paus att slippa tänka på jobb/jobbsökeri. Men i mitt huvud ser jag mer och mer att vara egen företagare som ett val. Under förutsättning att jag hittar min nisch.

Inga kommentarer: